Saturday, September 2, 2017

Bookshopping #4 (08/2017)

Zdravím drazí knihomolové!


Tak máme za sebou i poslední den letních prázdnin (alespoň kalendářně, mě se to naštěstí ještě netýká, haha) a já tu mám pro vás měsíční shrnutí svých letních knižních nákupů. Moje knihy samozřejmě opět pocházejí pouze z Knih Dobrovský, až na jednu výjimku. Moc jsem toho tento měsíc nekoupila, protože jsem nikam moc chodit nemohla vzhledem k mému červencovému úrazu a zlomeninám prstů u nohou.

Tyto prázdniny jsem si vážně moc neužila. Jednak kvůli noze v sádře a také pracovním povinnostem, kterým jsem se bohužel nevyhnula, jelikož moje brigáda obnáší pouze sezení za pultem v obchodě, kam se lidé zrovna dvakrát nehrnou. Ani počasí se moc nevydařilo, když jsem jsem měla volno a chtěla bych si jít třeba aspoň číst na sluníčko, tak samozřejmě muselo pršet... No a poslední dva týdny už se nesly pouze v duchu učení. Sádru už mi ale konečně sundali a v pondělí mě čeká ještě poslední nedokončená zkouška (ta nejhorší), takže pokud budu mít to obrovské štěstí, že se mi to zítra povede, čekají mě ještě tři týdny odpočinku a čtení (a práce) než nastoupím do druháku.

A co vy? Jak jste si užili léto?
Teď vám tedy představím své nové přírůstky..






* Muži, kteří nenávidí ženy (Stieg Larsson)
Nedávno jsem se konečně odhodlala pustit se i do jiného žánru než jen fantasy a tím jsou detektivky a thrillery. Ten poslední mě vážně zaujal a překvapil (V lese visí anděl) a jelikož sérii Milénium každý chválí a Stieg Larsson je opravdu ceněný spisovatel, rozhodla jsem se, že si ji pořídím, když jsem tuto knihu viděla ve výprodeji.

Anotace
Novinář Mikael Blomkvist má za úkol vyšetřit starý kriminální případ: Harriet Vangerová, vnučka průmyslníka Vangera, zmizela beze stopy téměř před čtyřiceti lety. Blomkvist se seznámí s Lisbeth Salanderovou, mladou svéhlavou ženou, nepřekonatelnou hackerkou, která se stane pro jeho pátrání nepostradatelnou. Blomkvist a Salanderová tvoří neobvyklý pár, ale dokonalý tým. Společně začnou brzy rozkrývat temnou a krvavou rodinnou historii.
"Trilogie Milénium nové hvězdy švédské kriminální literatury Stiega Larssona sklidila ihned po svém vydání mimořádný úspěch u čtenářů i kritiky."

* Dech a Vzdor (Sarah Crossan) 
Na tuto sérii už jsem čekala dlouho, ale v našem knihkupectví jsem objevila pouze Vzdor a tak jsem čekala, až narazím na první díl a koupím si celou sérii. A pak se mi naskytla dobrá příležitost knihy koupit od skvělé blogerky Lucie (ještě jednou děkuji) a konečně se mi tak podařilo si tuto sérii přidat ke své knižní sbírce. Byla mi doporučena několika přáteli, všem se líbila, takže věřím, že i mně se tahle dystopická fantasy zalíbí (přece jen to spadá do mého oblíbeného žánru).

Anotace
Nic pro nás není tak přirozené jako dýchání. Představte si ale svět, ve kterém si jen privilegovaní mohou koupit dostatek kyslíku k tomu, aby mohli tančit či si zahrát obyčejný fotbal. Svět, kde chudí jen stěží zaplatí účet za vzduch nezbytný k životu. Svět, v němž po netušené katastrofě přežívá zbytek obyvatel v hermeticky uzavřených městech s vlastní atmosférou. Pustou planetu Zemi, kde nejvzácnějším rostlinným druhem je obyčejný strom. Právě v takovém světě žije Alina, Bea, Quinn a jejich přátelé. Od ostatních mladých lidí se liší svou přemýšlivostí a odvahou něco ve svém okolí změnit. Odvahou nadechnout se jinak než druzí – svobodně.

* Jiskra v popelu (Sabaa Tahir)
Tuhle knihu asi nemusím představovat, většina z vás už ji jistě četla nebo jste o ní alespoň slyšeli. Všichni tento příběh milují a já už se také nemůžu dočkat, až se do toho pustím. Miluju historii a kulturu starověkého Řecka a Říma a tato kniha má svým způsobem podobnou tématiku a proto mě velmi zajímá. Jen mě mrzí, že jsem ji nesehnala v anglické verzi, čekala jsem dlouho, ale nakonec už jsem to nemohla vydržet a koupila jsem si ji v češtině.

Anotace
Své tělo a krev zaslibte Impériu. Srdce si však ponechte. Sirotek bojující za svou rodinu. Voják bojující za svobodu. Jiskra v popelu je epická fantasy, která se odehrává v brutálním světě připomínajícím Římskou říši. Laia je dívka z lidu Učenců, který žije pod krutou nadvládou válečnického Impéria. Když je její bratr zatčen za velezradu, nabídnou jí učenečtí povstalci bojující proti Impériu dohodu: pokud se nechá prodat jako otrokyně na imperiální vojenskou akademii Šerosráz a bude pro ně špehovat, odboj zachrání jejího bratra před popravou. Elias, nejlepší voják na šerosrázské akademii, je znechucený pronásledováním a zabíjením Učenců a rozhodne se dezertovat. Než však stačí utéct, dostane příkaz zúčastnit se zkoušek, nemilosrdného klání, z něhož má vzejít nový válečnický císař. Prohrát znamená okamžitou smrt, zvítězit znamená ztratit vlastní duši. Když se Laiiny a Eliasovy cesty na Šerosrázu zkříží, oba zjistí, že jejich osudy jsou propletené víc, než by si kdy dokázali představit, a že jejich rozhodnutí může změnit budoucnost celého Impéria.

* Teriéři (nakladatelství Canis) 
Tuto knihu jsem dostala od tety, která pracuje v knihovně a občas mi donese nějaké vyřazené knihy. Tentokrát přinesla tuto, jelikož mám doma westíka a ráda si pořizuji různé průvodce a podobné knihy, protože pejsky miluju a hrozně ráda čtu zajímavé knihy o péči o psy. Moje rodina provozuje chovatelskou stanici kníračů a babička už se přes třicet let věnuje stříhání pejsků, takže není divu, že i ze mě vyrostl pejskař, který se o takové věci hodně zajímá. Encyklopedie a průvodci navíc vypadají hezky v knihovně a já tyto knihy tak nějak sbírám.

* Lord of Shadows (Cassandra Clare) 
Trochu se stydím, že toto je jediná anglická kniha, kterou jsem si za celé léto koupila. Sice mi to teď trochu nesedí, protože první díl mám v češtině a je trochu menší než tento, ale to přežiju. Než se ale dostanu k této sérii, musím se prokousat Nástroji smrti, ke kterým jsem se zatím nedostala  Tento díl navíc v češtině ještě nevyšel a když už mám první díl, chtěla jsem si pořídit i druhý.

Anotace prvního dílu (ať teda nešířím spoilery)
Los Angeles, 2012. Je tomu již pět let, co dvanáctiletá lovkyně stínů Emma Carstairsová přišla za Temné války o oba rodiče. Dnes už Emma dávno není dítě, ale mladá žena odhodlaná k pátrání a pomstě. Spolu se svým parabátai Juliánem Blackthornem musí překazit nekalé spiknutí a rozbít síť temné mafie, jejíž dlouhé prsty sahají od Sunset Stripu až k magickým hlubinám oceánu a plážím v Santa Monice. Aby to dokázala, musí se však naučit důvěřovat svému srdci, které ji, zdá se, svádí na scestí… 

Četli jste některé z těchto knih? ❤Jaké pěkné knihy jste si přes léto pořídili vy? 💋📖📔📑

6 comments: