Saturday, June 24, 2017

Bookshopping #0 (6/2017)

Krásnou sobotu všem!
Předem se omlouvám za to bílé zvýraznění textu, ale prostě se toho nemůžu zbavit 😄
Tak tu máme konečně krásné letní počasí. Taky jste se tak těšili? Já osobně nesnáším jara plná dešťů, zamračeného nebe, louží a bláta...  Mám z toho akorát depky. I když teď bych zase uvítala občas nějakou tu spršku, v tomhle dusnu nemůže jít člověk ani jezdit na brusle nebo na kolo, ale aspoň můžu chodit plavat. A to nekonečné učení na zkoušky taky moc nepomáhá, pořád ještě mi zbývají dvě zkoušky a mě už to učení vážně nejde. Trochu se bojím, že mi zůstanou do příštího semestru, protože teď neprojdu.
Takže.. Týdny zápočtových testů mám konečně za sebou a tak jsem si dnes dala pauzu a vyrazila do města okouknout moje oblíbené knihkupectví v nových prostorech. Miluju ten krám a teď, když je přestěhovaný a předělaný, je ještě lepší a větší. Vydržela bych tam strávit celý den a nenudila bych se. I kdyby mě tam někdo omylem zamknul přes noc, tak si toho ani nevšimnu 😃 Rozhodla jsem se, že si udělám trochu radost a za tu tvrdou dřinu při zkouškách si zasloužím nějakou tu odměnu v podobě pohodového večera s novou knížkou, tabulkou čokolády (vážně nejlepší na stres) a hrnkem zeleného čaje.
Z návštěvy Knih Dobrovský jsem si odnesla tři pečlivě vybrané kousky. Trvalo mi to vážně dlouho než jsem se rozhodla, protože kdybych přišla domů s taškou deseti knih, přítel by mě asi vyhodil 😂




Jak jste si mohli všimnout v minulém článku, posledně jsem si koupila tři fantasy knížky (i když každou s trochu jinou tématikou- cestování v čase, duchařina a postapokalypsa), a proto jsem se nakonec rozhodla, že zase trochu vybočím z řady a pořídím si jiný žánr. Ale tak úplně mi to nevyšlo. První kniha, po které jsem po prozkoumání celého obchodu sáhla, je detektivka od skvělého spisovatele Samuela Björka. Ale nakonec jsem stejně zase skončila u fantasy, i když opět něco trochu jiného- moderní alegorie pohádky.

Už se nemůžu dočkat, až to učení konečně budu mít za sebou (když tak mě čeká ještě oprava v září) a budu si moci začít užívat léto a pustit se do všech těch knih, které se mi za poslední půlrok nastřádaly, protože jsem musela číst ty blafy z 19. století do školy. Mám tu opravdu úžasnou hromádku, do které přibylo pár dalších kousků. Tak se na ně podíváme.

První z nich je detektivní příběh Sova od norského dramatika a spisovatele Samuela Björka. Kniha je druhým dílem ze série Holgen Munch a tedy pokračováním detektivky V lese visí anděl, na kterou jsem četla zatím jen samé kladné recenze (v mé knihovně už své místo má, a proto nemohl chybět ani díl druhý). Obě knihy mají opravdu skvěle vypracovanou obálku, takovou tajemnou a to se mi moc líbí. Detektivka není můj hlavní obor, ale čas od času si nějakou pořídím. Však víte- změna je život.

Anotace knihy
V lese kousek od Osla je v podivném hnízdě ze sovího peří nalezeno tělo sedmnáctileté dívky, jež se před tím ztratila z domova pro problémovou mládež. Případem se začne zabývat zkušený detektiv Holger Munch se svým týmem. Vyšetřování pro nedostatek stop začíná váznout na mrtvém bodě, ale pak IT odborníkovi z oddělení vražd záhadný hecker pošle nahrávku, jež odhalí znepokojivé podrobnosti o osudu zabité dívky; ve filmu se na okraji mihne silueta vraha převlečeného za sovu, nočního dravce symbolizujícího smrt... A pátrání se roztočí na plné obrátky. Sova opět přináší promyšlenou, napínavou zápletku a proniká hluboko pod povrch lidské mysli stejně jako první Björkův román V lese visí anděl. Zároveň se v ní noříme hlouběji do soukromí detektivů Holgera Muncha a Mii Krügerové, které si díky veleúspěšnému prvnímu dílu řady již oblíbili čtenáři v řadě zemí. Spolu s tím, jak se snaží co nejrychleji rozlousknout zapeklitý případ a zastavit brutálního vraha, se oba vyšetřovatelé musí porovnat i s řadou výzev, které před ně staví jejich osobní životy.


Druhou knihou je Cress od autorky Marrisy Meyer, třetí díl série Měsíční kroniky. Jedná se o moderní fantasy příběh na motivy známých pohádek. Tato série je velmi zajímavá, jelikož o pohádky se vůbec nejedná, je to vždy příběh o někom úplně jiném, ale postavy a konstrukce příběhu vykazují náznaky pohádek. Třeba druhý díl je na motivy Červené Karkulky- dívce se ztratí babička a tak se vydá za nebezpečným pouličním gangsterem, který ví o všem, co se děje, a kterému se přezdívá Vlk. Je to prostě strašně skvěle vymyšlený. 
Když už jsem to tedy nakousla, první díl Cinder je na motivy Popelky/kyborga, druhý Scarlet na Červenou Karkulku, hrdinkou mého nového třetího dílu je "Locika" a poslední čtvrtý díl Winter má být Sněhurka. Navíc k tomu ještě patří krátká novela Nejkrásnější (příběh zlé královny, proti které dívky bojují). A víte co je na tom nejlepší? Že byste nikdy neřekli, že by se tyto "pohádkové dívky" mohli potkat a přátelit. A to je právě to super- celá série se totiž prolíná a dívky z prvních dílů se ukážou i v těch ostatních. Celá série mě hrozně zajímá a moc se na ní těším (ale bohužel až po zkouškách).

Anotace knihy
Cress od dětství vyrůstala sama uvězněná v umělém satelitu. Jedinou společnost jí zde dělají počítačové obrazovky. Díky času strávenému s počítači se Cress vypracuje ve špičkovou hackerku. Naneštěstí je však přinucena pracovat pro královnu Levanu a právě dostala rozkazy vystopovat Cinder a jejího pohledného průvodce. Cinder a kapitán Thorne jsou na útěku. Společně se Scarlet a Vlkem plánují svrhnout královnu Levanu a zabránit její armádě v invazi na Zemi. Právě Cress může Cinder a jejím společníkům pomoct. Odvážný pokus zachránit ji se však nezdaří a celá skupina se rozdělí. Cress má konečně svou svobodu, ale musí za ni zaplatit vyšší cenu, než si dovedla představit. A královna Levana nehodlá připustit, aby se někdo postavil do cesty její svatbě s císařem Kaiem. I když se Cress, Scarlet ani Cinder necítí být povolány k záchraně světa, zdá se, že jsou jedinou nadějí, kterou svět má..


Poslední knihou, kterou jsem dnes "ulovila" je romantický příběh Me before you od velmi talentované autorky Jojo Moyes. Ano správně, tahle knížka je opět v angličtině. Při každém nákupu si vždy koupím jednu z vybraných knih v angličtině, abych si prohloubila slovní zásobu a teď přes léto trochu procvičovala a nezapomněla to do druháku (to by bylo co? Když uvážíme, že studuji angličtinu..). Takže tentokrát je to tahle knížka. Musím se přiznat, že jsem vybrala tuto, protože české vydání má filmovou obálku a i přes to, že Sam Claflin je vážně skvělý a sexy herec, tak prostě filmové obálky nemám ráda. Chcete vědět proč? Protože si radši při čtení knížky toho hrdinu sama v duchu vyobrazím podle svých představ a toho, jak na mě působí. Film jsem ještě neviděla, ale prý je povedený, já čekám až po přečtení knihy. Co se tedy týče knihy, v češtině Než jsem tě poznala je romantické drama o životě dvou lidí, kteří neví jak dál, dokud se jejich cesty nestřetnou a osudy nepropletou. Bude to prostě romanťárna na letní večer na zahradě. Četla jsem, že je to srdceryvný příběh se smutným koncem, ale prý stojí za to. Achjo, to zas bude další kniha, u které budu brečet. Tuto autorku si každý moc chválí, knih napsala spoustu, tak jsem na ní opravdu zvědavá a mám takový pocit, že tohle nebude jediná kniha, kterou si od ní přečtu.

Anotace knihy
Louise Clarková je obyčejná dívka žijící mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je to svět adrenalinu, velkých obchodů i peněz, svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud. 
Jen těžko si lze představit více nesourodou dvojici než náladového a depresivního Willa a jeho novou optimistickou a upovídanou ošetřovatelku Louise… Romantický příběh o dvou lidech, kteří nemají nic společného, dokud jim láska k nohám nepoloží celý svět. S ním však i otázku, jak vysokou cenu je člověk ochoten zaplatit za štěstí toho, koho miluje.


Takže to bylo moje dnešní nakupování a pro vás možná inspirace, co si přečíst. A já se spokojeně usadím na svém velkém pohodlném gauči, dám publikovat tento článek, vytáhnu knížku a jdu relaxovat. A zítra si ještě prohlédnu nový klubový magazín Dobrodruh, co jsem k nákupu dostala, bývají tam opravdu skvělé tipy na čtení a také zajímavé články a rozhovory..

Přeju krásný víkend 💋


4 comments:

  1. Ústecký Dobrovský, nepletu se? :D
    Jinak pěkné knížky - hlavně po obálkové stránce, co se týče vnitřku, tak vím, že se nejedná o můj šálek čaje (ale každý máme něco O:)).
    jaderna-knihomolka.blogspot.cz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jasný, ústecký ;) neměla bych to dělat, ale přiznám se, že skoro vždycky vybírám knihu podle obálky, aby vypadala hezky v knihovně :D já zbožňuju fantasy a pak okrajově občas třeba i tu detektivku nebo i historický román :) každýho baví něco jiného, třeba já zase nemám ráda knihy z válečného období ;))

      Delete
  2. Po prvních dvou knihách/sériích již dlouho pokukuji a doufám, že do nich též brzy zavítám. Poslední je krásný příběh.
    http://baru-pribehy.blogspot.cz/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já už se na všechny hrozně moc těším. Škoda, že nejde přečíst to všechno najednou :D

      Delete